• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Relacje 2023 05 13 Study Tour Łeba

2023 05 13 Study Tour Łeba

Koło przewodników z PTTK w Lęborku ostatnio się powiększyło. Kilkanaście osób świeżo zdobyło uprawnienia i warto było przybliżyć nam wszystkim podstawowy teren działania czyli Słowiński Park Narodowy, obręb Rąbka ze ścieżką przyrodniczą oraz drogę na Górę Łącką. 13 maja dyrekcja Słowińskiego Parku Narodowego w ramach zadań działu edukacji zorganizowała warsztaty dla przewodników. Zajęcia z nami prowadziła pani Maria Machura, na co dzień pracownik Muzeum Słowińskiego Parku Narodowego w Czołpinie.

Pogoda była idealna do wędrówki, słonecznie, nie za ciepło, lekki wiatr i rozwijająca się wiosenna przyroda. Pani Maria przedstawiła nam ciekawą ofertą filii muzeum Słowińskiego Parku Narodowego w Rąbce, po czym udaliśmy się na Górę Łącką zapoznając się po drodze ze wszystkimi środowiskami przyrodniczymi. Na wydmie, oczywiście, niesamowite widoki na  Jezioro Łebsko, pole wydmowe, i oles zasypywany przez wędrujący piasek. Wróciliśmy idąc szeroką plażą, poznając jej ciekawy ekosystem.

Po pożegnanie z przemiłą edukatorką udaliśmy się na zwiedzanie Łeby. Zaczęliśmy od krótkiej wizyty w Muzeum Bursztynu, gdzie podziwialiśmy bogatą kolekcję inkluzji i wyroby bursztynnicze Państwa Kelarów. Później spacerowaliśmy ulicami miasta poznając historię Łeby, zatrzymaliśmy się przy ławeczce „Psiary” – p. Danuty Hryniewicz, pooglądaliśmy odciski dłoni na Alei Prezydentów RP.