• Zwiększ rozmiar czcionki
Start Relacje
Relacje

XI Pomorski Zlot Przewodników PTTK

Kolejny, XI pomorski zlot przewodników odbył się w  Malborku i Kwidzynie w dniach 21-22.09.2013. Była okazja do integracji  i wymiany doświadczeń . Za rok znów się spotkamy, gospodarzami będzie Koło z Gniewa.

Galeria Irka

Galeria Jacka Badowskiego (Malbork)

Wycieczka szkoleniowa do Ustki

Dnia 14.09.2013r koleżeństwo ze Słupska zaprosiło nas na zakończenie sezonu przewodnickiego do Ustki połączone z promocją kompleksu militarnego „Bunkry Baterii Blüchera”.

Po uzdrowisku, zapoznając z jego historią oprowadzała nas Prezes Koła Przewodników PTTK w Słupsku kol. Maria Hajler - Lepieszka. Po spacerze promenadą i odwiedzeniu ponętnej Syrenki przenieśliśmy się na stronę zachodnią kąpieliska, gdzie kol. Marcin Barnowski  zapoznał nas z militarną przeszłością tego miejsca, a jego żona kol. Joanna Barnowska zapoznała nas z historią Ustki. Bardzo ciekawe są dzieje niedoszłej twierdzy Hitlera (np. molo zachodnie, systemy umocnień).

Wycieczka dała nam dużo wrażeń, tym bardziej, że grochówka i kiełbasa były smaczne a pogoda dopisywała.

XXXVIII Ogólnopolski Zlot szlakami Słowińskiego Parku Narodoweg

W tym roku w dniach 8-9 czerwca 2013r organizowaliśmy XVIII Ogólnopolski Zlot Szlakami SPN.

Frekwencja, jak na imprezę ogólnopolską nie była imponująca. Może niedoszłych rajdowiczów odstraszyła wcześniejsza, kiepska pogoda? Nam pogoda dopisała!

Zaczęliśmy w Fili Muzeum Przyrodniczego w Rąbce na terenie Słowińskiego Parku Narodowego. Wysłuchaliśmy prelekcji p. Katarzyny Sitkowskiej o nazwach ptaków. Dzieci uczestniczące w Zlocie wzięły udział w konkursie i kilkoro z nich wygrało gry edukacyjne.

Komendant zlotu Tadeusz Krawczyk prowadził trasę przy zastosowaniu najnowszej techniki z nadgryzionym jabłkiem na obudowie - wszędzie trafiliśmy.

Klasą samą w sobie było zwiedzanie Sea Parku Sarbsk - jadły kotiki, foki i my. Kino 3- i 5- D wywarło na nas silne wrażenie.

Wieczorem wspólne śpiewanie przy akompaniamencie gitary i bałałajki, niestety nie przy ognisku, ale zabawa i tak była przednia.

W niedzielę wyruszyliśmy dalej w drogę, zwiedzilśmy Łebę z portem rybackim i dotarliśmy do morza. Dalej nie szło iść i tym radosnym akcentem zakończyliśmy Zlot Szlakami SPN.

I. Krawiec

XVII Ogólnopolski Nizinny Zlot Przewodników PTTK

W dniach 19 -  21 kwietnia 2013 r. gościliśmy ponad 50 przewodników z ca­łego kraju  na XVII Ogólnopolskim Zlocie Nizinnym Przewodników PTTK Zie­mia Lęborska - Błękitna Kraina.